- дата публікації
Генеральний директор Stripe Патрік Коллісон пояснює, чому бізнеси переходять на стейблкоїни
- джерело
- сайт
- www.coindesk.com
- відкрити джерело
Генеральний директор Stripe Патрик Коллісон заявив, що стейблкоїни набирають популярність, адже вони пропонують бізнесу швидші, дешевші та надійніші платежі в порівнянні з традиційними системами. Ці коментарі він зробив 5 вересня 2025 року в обговоренні на Hacker News, в день після запуску Stripe і Paradigm проекту Tempo — блокчейну, спеціально розробленого для платежів у стейблкоїнах. У своєму аналізі Коллісон зазначив, що Stripe "був розчарований" утилітарністю криптовалют для платежів протягом багатьох років, проте компанія змінила своє ставлення, оскільки більше бізнесів почали використовувати стейблкоїни для рутинних фінансових операцій. Він вказав на Bridge, інфраструктурного постачальника стейблкоїнів, який Stripe придбав у жовтні 2024 року.
За його словами, SpaceX використовує його для управління фінансами на важкодоступних ринках, фінансові технології Латинської Америки, такі як DolarApp, покладаються на нього для банківських послуг, а аргентинський імпортер велосипедів використовує панель управління Stripe для розрахунків із постачальниками. "Ці бізнеси не використовують криптовалюту заради спекуляції, вони здійснюють реальні фінансові операції і виявили, що криптовалюта (через стейблкоїни) є легшою, швидшою та кращою за існуючий стан справ," - написав Коллісон. На запитання про можливість використання Tempo для платежів, він зазначив, що блокчейн має функціонувати "за кулісами".
Він порівняв Tempo з фінансовими системами обміну повідомленнями, такими як SWIFT, зауваживши, що споживачі можуть не взаємодіяти з Tempo безпосередньо, але виграють від його ефективності. Коллісон також навів п’ять причин, чому бізнеси надають перевагу стейблкоїнам: майже миттєве розрахування, нижчі витрати в порівнянні з картковими платежами, більша надійність в міжнародних переказах, менше валютних перетворень і прямий доступ до доларів на блокчейні. Він відкинув думку, що прийняття стейблкоїнів зумовлене в основному регуляторним арбітражем, зазначивши, що в США стейблкоїни тепер явно регулюються Законом GENIUS, а в Європі — законом MiCA.
Він наголосив, що їх привабливість полягає в усуненні тертя при масовому переміщенні грошей. У повідомленні в четвер Tempo був описаний як "платіжний" блокчейн, розроблений з нуля для стейблкоїнів, який поєднує глобальний досвід платежів Stripe з криптодослідженнями Paradigm.
Компанії заявили, що запустили мережу для забезпечення інфраструктури, адаптованої до реальних потреб у платежах, оскільки стейблкоїни стають основним фінансовим інструментом. Проєкт також підкреслює важливість управління.
Tempo буде функціонувати як нейтральна платформа для стейблкоїнів, захищена незалежним та різноманітним набором валідаторів, з планом до повністю бездозвільної валідації. Проект запустився з широким списком партнерів з дизайну, включаючи Visa, Standard Chartered, Deutsche Bank, Nubank, Revolut, Shopify, OpenAI, Anthropic, Coupang, DoorDash, Lead Bank та Mercury.